배터리테스팅장비

배터리테스팅장비

(AND,Bitrode,CSZ)

자율주행차 · 전기차의 배터리 개발, 최적화, 적합성 평가!

미래형 차량용 배터리 셀, 모듈 및 팩테스팅 시스템
EV/HEV 배터리셀 · 모듈 · 팩 테스팅시스템은 배터리테스팅 전용 시스템으로 다양한 시험챔버, 싸이클러, 칠러, 유틸리티를 통합 제어 · 모니터링하는 솔루션입니다.

AND

• 배터리시스템 부품을 포함한 향상된 하이브리드 배터리의 개발, 최적화, 적합성 평가를 위한 특별한 설계

• 온도 챔버, 배터리 제어기, 밧데리 충방전기 등을 통합하여 운용하는 iCentral Lab으로 데이터 수집 (각종 인터페이스, 배터리와 전기 자동차 시험 평가 포함)

• 데이터를 취합하고 시험 결과를 편집하며, 표준 규격 시험 보고서를 생성하도록 측정 장비들과 부가 시스템을 연계하여 구동

Bitrode

• 리튬이온 배터리를 비롯한 모든 종류의 배터리 셀, 모듈, 팩 시험 시스템

• IEC, SAE, BCI 및 Drive Simulations 등과 같은 산업표준 규격에 적합한 시스템 구축 가능

• Charge/Discharge Testing, Life Cycle Testing, Reserve Capacity Testing, Drive Simulation for xEVs, Supercap/Ultracap Testing, Start/Stop Testing, Cold Crank Testing

CSZ

• NIMH, 납축 전지, 리튬이온 배터리 등의 소형 배터리 셀부터 대형 배터리 팩 시험이 가능한 환경시험 챔버

• 각 챔버는 시험 요구사항에 따라 충/방전 시험기, 컨트롤 및 모니터링 데이터 수집 장치 및 기타 장비와 통합 시스템 구성 가능

• Gas Monitor, 자동 화재 진압, 압력 배출, 자동 공기 치환 장치 등의 안전기능이 챔버에 통합 되어 다양한 위험 수준에 맞게 잠재적 위험 완화 가능

• 제품군 : 온도/습도 싸이클 챔버, 열충격 챔버, 복합진동챔버, 감압/고도 챔버, 방폭 챔버 등

CSZ Test Equipment for HEV/EV

Safety Features and Options

Hazard Severity Level Description Classification Criteria and Effect
0 No Effect No effect. No loss of functionality
1 Passive No defect; no leakage; no venting, fire, or flame; no rupture; no explosion; no exothermic reaction or thermal runaway. Cell reversibly damaged. Repair of protection device needed.
Protection
Activated
2 Defect/Damage No leakage; no venting, fire, or flame; no rupture; no explosion; no exothermic reaction or thermal runaway. Cell irreversibly damaged. Repair needed.
3 Minor Leakage No venting, fire, or flame; no rupture; no explosion. Weight loss <50% of electrolyte weight (electrolyte = solvent + salt)
4 Major Leakage/ No fire, or flame; no rupture; no explosion. Weight loss <50% of electrolyte weight (electrolyte = solvent + salt)
Venting
5 Fire or Flame No rupture; no explosion (i.e., no flying parts)
6 Rupture No explosion, but flying parts of the active mass.
7 Explosion Explosion (i.e., disintegration of the cell)

Temperature Range

• Single Stage: -34°C to +190°C (-30°F to +375°F)
• Tundra : -45°C to +190°C (-49°F to +375°F)
• Tundra II: -50°C to +190°C (-58°F to +375°F)
• Cascade: -70°C to +190°C (-94°F to +375°F)


Bitrode Test Equipment for HEV/EV – Cell Level

Model : MCV

MCV는 다양한 화학 물질의 일차 및 이차 전지의 개발을 위한 저 전류 수명 테스트 시스템 입니다. 공통 마이크로 프로세서에서 동작하는 MCV 모듈에 여러 개의 회로는 개별 테스트 프로그램을 실행할 수 있습니다.

General Specification for MCV

• Voltage : 0 – 18 (other voltages available)
• Current : 0.001A to 300A per channel (2700 in parallel)
• Circuits : up to 96 Parallel-able channels via software
• Accuracy : 0.1% full scale
• Data Sampling Rate : up to 10ms

Additional Features

• Constant current, power or voltage control.
• Using simulation control, you can easily program advanced test profiles for standard Electric Vehicle tests : FUDS, SFUDS, SFUDS, DST and ECE-15L without writing complex test protocols/schedules.
• Parallel circuit operation for greater flexibility in test specification.
• Test control and data management with Bitrode’s VisuaLCN software.
• Program execution is independent from the PC with Bitrode’s VisuaLCN software.
• Remote Binary Protocol via Ethernet con-nection available for 3rd party software control.
• Bipolar capacity for discharging to below zero volts.


Bitrode Test Equipment for HEV/EV – Module Level

Model : FTV

Bitrode 모델 FTV는 표준 전기차, 대기 배터리와 수퍼 커패시터 테스트를 수행하기 위해 설계된 라이프 사이클 테스트 시스템입니다. 빠른 스위칭 기능 및 고속 데이터 수집을 위해 설계된 FTV는 전기 자동차의 구동 시뮬레이션 요구충족의 이상적인 솔루션입니다.

General Specification for FTV

• Voltage : 0 – 100 (other voltages available)
• Current : up to 1000A per channel (2000A in parallel)
up to 4000A with external PCC
• Circuits : up to 4
• Accuracy: 0.1% full scale
• Data Sampling Rate : up to 10ms
• Parallel function for increased current
• Can Control

Additional Features

• Constant current, power or voltage control.
• Drive cycle conversion utility automates test program development from acquired battery usage data.
• Discharge power recycled to AC line for cooler, energy-efficient operation.
• Parallel circuit operation for greater flexibility intest specification.
• Program execution is independent from the PC with VisuaLCN software.
• Remote Binary Protocol via Ethernet connection available for 3rd party software control.
• Bipolar capacity for discharging to below zero volts.
• Assignable data channels.


Bitrode Test Equipment for HEV/EV – Pack Level

Model : FTF

With charge or discharge cycles up to 450kW, Bitrode’s FTF family of products is suited for laboratory pack testing of high power and high voltage applications where precise control of current and voltage is required. Parallel functionality allows the FTF to operate at a whopping 1.8MW for large scale testing applications!

General Specification for FTF

• Voltage : 35 – 1000
• Current : up to 600A per channel (1200A in parallel)
up to 2400A with external PCC
• Power : up to 4500kW
up to 1.8MW with external PCC
• Circuits : up to 2
• Accuracy: 0.1% full scale
• Data Sampling Rate : up to 10ms
• Current Slew Rate : <4ms (10-90%)
• Parallel function for increased current
• Can Control
• Battery Simulator for Motor Test

Additional Features

• Constant current, power or voltage control.
• Drive cycle conversion utility automates test program development from acquired battery usage data.
• Discharge power recycled to AC line for cooler, energy-efficient operation.
• Built-in isolation transformer, AC input filter and DC output filter ensure stable communication to BMS or ECU.
• E-stop button with connection for external input.
• No performance loss under voltage control.

상담/문의

배터리테스팅장비는 프론티스의 시스템그룹에서 담당하고 있으며, 상담/문의를 남겨주시면 검토 후 해당부서에서 연락드립니다.

시스템그룹| 김승환 부장 | 031-695-8378(Direct) | shkim@frontis.co.kr





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